Thursday, December 9, 2010

Kumbang bukan Seekor

Hey everyone,

I've decided to write this story in Malay as I reckon it would be more interesting (perasan kan? hihihi).

Aku ada seorang kawan rapat (ala-ala Kak Senduk gitu). Biarku namakan dia Sally aka Salman (bukan nama sebenar ok!). Kitaorang rakan sekelas masa sekolah menengah dulu, jadi dah lama jugala berkawan. Kongsi cerita atau pengalaman sambil bahan-membahan ni perkara biasala kan. Sally yang akan menjeling maut ke arah aku kalau aku panggil dia Salman di depan orang lain. Gaya je sopan-santun, tapi kalau sekali dia cuba bertepuk-tampar, boleh lembam juga tangan aku ni. Terkeluar pulak tenaga jantan dia. Hahahaha ok..ok...sambung cerita.

Satu hari Sally tepon aku, macam biasala nak bercerita kan.

'Nok...mak nak cite sesuatu ni, ko ingat tak jantan yang mak kuar ni'.

Aku pun macam blur-blur gitu jawab ye aje lah sebab dah tak dapat nak keep track jantan yang dia kuar, asyik bertukar aje. Laku juga kawan aku ni. Lalu aku pun tanya kenapa dengan jantan tu?

Sally pun jawab,'Aritu mak kena serang nok dengan sorang pompuan ni. Dia call mak pakai handphone jantan tu'.

Dalam hati aku berkata....OMG! Drama swasta gitu.

Sally pun sambung cite,'Pompuan tu dok tanya-tanya, sape ni....sape ni. Mak malasla nak jawabkan, dia yang tepon aku, diala cakap dia sape. Pompuan tu bising-bising tanya mak ni ada apa dengan tunang dia,'.

Aku pun tanya,'Apasal ko tak kuarkan suara jantan ko, boleh cover line...hahahaha,'

Sally macam malas nak layan dengan statement aku tu :p

Yang penting wah dah bertunang gitu. Kira kawan aku ni pun kena tipula dengan jantan tu. Jadi kerana terlalu bengang dengan pompuan tu Sally pon menjawab,

'Hei pompuan, yang ko nak marah-marah aku ni kenapa? Dah sah-sah kita dua-dua kena tipu dengan jantan tu!Laki kau tu cakap kat aku dia dah tak suka pompuan dah. Mana aku tau dia dah bertunang,'

Perempuan tu masih tak puas hati dan tanya ada tak diaorang ni pernah keluar bersama. Of course la ada kan..... siap light-light gitu bak kata Sally.

Kemudian, jantan tu pun telefon Sally, biasala jantan nak cover line kan. Dia kata konon-konon dia ada kanser la (kanser la sangat kan). Lepas tu dia kata dia bertunang pon terpaksa (hmm....alasan, tapi nanti kalau kawin dapat anak jugak kan?). Jadi jantan ni pesan dekat Sally yang Si Sally ni akan dapat jantan yang lebih baik daripada dia, lagipun Sally masih muda (wah gitu ayat bodoh dia kan...padahal sebaya ni, gaya cakap macam dia dah tua sangat je).

Kesimpulannya kejadian ni memang seperti drama swasta kat TV tu dan jantan-jantan ni memang ramai tak boleh dipercayai. Semua pun dia nak kebas. Tak faham aku.

XOXO

1 comment:

What do you reckon?